torsdag 20 mars 2014

Onsdagens träff

Det var väldigt intressant och lärorikt att se alla gamla bilder från dom stora fotograferna från förr och till nu, många bra diskussioner om vad som gör en bild fantastisk och tidlös.
Det här med komposition är ett stort och svårt ämne men ack så viktigt i vårt bildskapande.
Hans Sjöberg som höll i föredraget pratade om att man bör prata mer om bildinnehåll än vilken teknik vi använt, det kan jag hålla med om att det är det primära.
Men jag tycker nog att vi i Tibro Fotoklubb gör det för det mesta, samtidigt som ny teknik är roligt och fascinerande, det är ju vår verktygslåda för att få den "där" bilden.
Det är ofrånkomligt att inte prata om teknik.
Jag pratade med Anders lite om blixtar igår för att jag köpt en till ett fotojobb i maj, jag kollade lite på nätet idag ang. blixtar och hittade en väldigt informativ sida om detta tyvärr på engelska men väldigt bra.

Klicka här för att komma till informationen om blixtar