tisdag 21 april 2015

Jag tror att jag hittat rätt nu!



Det tar några år innan man hittar sin egna stil, något som kan känneteckna dig själv, målet är ju att andra kan se vem som taget bilden.
Att ha en egen stil är viktigt, annars blir ju bilderna bara kopior av andras bilder, detta ser man tydligt om man är aktiv på internet, det är lätt att dras med av vad andra tycker är bra och sedan göra lika dant bara för att få många kommentarer och gilla-markeringar. Internet är en fantastisk inspirationskälla och mycket lärorikt att se både bra och dåliga bilder.
Nej, man måste försöka att hålla på sin stil och försöka utveckla den till något eget och unikt!
Detta gäller ju inte bara gatufoto, utan all sorts fotografi.
Jag visar dessa 3 bilder som jag tror leder mig åt rätt håll i min utveckling som gatufotograf!
Hoppas ni tycker om dom, för det gör jag! dessa 3 bilder gör att allt arbete med att få till en egen stil inte varit förgäves.

Jag vet att dom flesta fotografer i klubben är så duktiga på sitt område att man häpnar, helt otroliga naturbilder, fantastiska djurbilder och konstfoto i världsklass.
Sedan finns det en som bara fotar cirkus, vi har fått se en del av dessa och!! dom är helt otroliga vill jag lova, vi får väl se om dom kommer upp här på bloggen.

Så jag vill uppmana alla att skicka in mer bilder!!

Något märkligt har hänt med vår blogg, vi har snart 16000 visningar nu, den har fått en god spridning och många läsare vilket är jätteroligt, det trodde jag inte till en början.



Big city love


X-Style


Zombies